http://lottnictwo.wordpress.com/szkolenie/
I komentarze:
Niestety za 130 000 zĹ otrzymujemy jedynie tzw. zamroĹźonÄ
licencjÄ liniowÄ
. Aby dostaÄ siÄ do linii, przewaĹźnie trzeba mieÄ za sobÄ
ok. 1000 godzin nalotu. Czasem, ale rzadko, zdarza siÄ mniej, np. ostatnio do Eurolotu wziÄli chĹopakĂłw co mieli ~400.
Koszt wylatania 1000 godzin awionetkÄ
to ok. 500 000 zĹ. Nie mĂłwiÄ
c o tzw. Type Rating, za kolejnych ~30 000 euro. Zwykle teĹź trzeba mieÄ spory nalot w zaĹodze dwuosobowej. Generalnie rzadko kto jest w stanie osiÄ
gnÄ
Ä taki nalot.
W Polsce zarobki cieniutkie. Na zachodzie trochÄ lepsze.
Generalnie powyĹźsze wymagania podaĹem dla rynku zachodniego. Tam 1000 godzin to minimum, zwykle chcÄ
takich co majÄ
~1500.
W UK i w Polsce, koszt wynajmu samolotu na godzinÄ jest porĂłwnywalny. Tylko, ze tam jesteĹ w stanie wylataÄ wiÄcej z jednej pensji. To jest wĂłwczas moĹźliwe.
W Polsce pracy nie ma. Bardzo rzadko siÄ teraz zatrudnia a kandydatĂłw jest sporo.
SkoĹczenie Polibudy Rzeszowskiej na mechanice i budowie maszyn ze specjalnoĹciÄ
z pilotaĹźu daje ~170 godzin nalotu. Ostatnio brali do Eurolotu z 400.
Jak ma siÄ trochÄ plecĂłw to da siÄ zaĹapaÄ do air taxi, ale miejsc teĹź zbyt wiele nie ma i to czÄsto teĹź jest dokĹadanie do interesu.
Obecnie nie ma wielu pilotĂłw, ktĂłrzy wchodzÄ
rynek pracy. Ten za jakiĹ czas wykaĹźe zapotrzebowanie, bo ludzie zwyczajnie odchodzÄ
na emeryturÄ etc. Nie mniej jednak, teraz jest lipa.
Jestem poczÄ
tkujÄ
cym pilotem szybowca, chciaĹem lataÄ w liniach. Tj. ewentualnie staÄ by mnie byĹo na zrobienie 200 godzin w czasie studiĂłw. Na szczÄĹcie znalazĹem stronÄ z ofertami pracy w liniach, gdzie ww. 1000 godzin to absolutne minimum.