Szkolenie na pilota

http://lottnictwo.wordpress.com/szkolenie/

I komentarze:

Niestety za 130 000 zł otrzymujemy jedynie tzw. zamrożoną licencję liniową. Aby dostać się do linii, przeważnie trzeba mieć za sobą ok. 1000 godzin nalotu. Czasem, ale rzadko, zdarza się mniej, np. ostatnio do Eurolotu wzięli chłopaków co mieli ~400.
Koszt wylatania 1000 godzin awionetką to ok. 500 000 zł. Nie mówiąc o tzw. Type Rating, za kolejnych ~30 000 euro. Zwykle też trzeba mieć spory nalot w załodze dwuosobowej. Generalnie rzadko kto jest w stanie osiągnąć taki nalot.
W Polsce zarobki cieniutkie. Na zachodzie trochę lepsze.

Generalnie powyższe wymagania podałem dla rynku zachodniego. Tam 1000 godzin to minimum, zwykle chcą takich co mają ~1500.
W UK i w Polsce, koszt wynajmu samolotu na godzinę jest porównywalny. Tylko, ze tam jesteś w stanie wylatać więcej z jednej pensji. To jest wówczas możliwe.
W Polsce pracy nie ma. Bardzo rzadko się teraz zatrudnia a kandydatów jest sporo.
Skończenie Polibudy Rzeszowskiej na mechanice i budowie maszyn ze specjalnością z pilotażu daje ~170 godzin nalotu. Ostatnio brali do Eurolotu z 400.
Jak ma się trochę pleców to da się załapać do air taxi, ale miejsc też zbyt wiele nie ma i to często też jest dokładanie do interesu.
Obecnie nie ma wielu pilotów, którzy wchodzą rynek pracy. Ten za jakiś czas wykaże zapotrzebowanie, bo ludzie zwyczajnie odchodzą na emeryturę etc. Nie mniej jednak, teraz jest lipa.
Jestem początkującym pilotem szybowca, chciałem latać w liniach. Tj. ewentualnie stać by mnie było na zrobienie 200 godzin w czasie studiów. Na szczęście znalazłem stronę z ofertami pracy w liniach, gdzie ww. 1000 godzin to absolutne minimum.

homer